Sunday, December 18, 2011

Apabila budak2 Model DPP Part4 naik Bukit Gundul ...

18th DECEMBER 2011

Salam to Malaysian.. * warganegara semua ne kan..?

17-12-2011 bersamaan hari sabtu adalah hari paling extremely_worst_hepy_craziest_day in my life.. *rasanya..

cantik tau view from the peak...


*well, aku mau citer pasal journey aku naik bukit yang ramai student idam2kan mau naik [kunun la].. tanyala mana2 student UiTM Sabah.. apa yg paling weird kat UiTM ne.. memang bukit Gundul.. sebab apa? bha, tanya la sama aku.. excited mau jawab ne [gedik la pula].. kalau kamu tengok tu bukit dari jauh, nampak macam padang yang luas.. rumput ja yang hidup.. selalunya atas bukit pokok2 besar.. tapi ne bukit langsung tiada pokok2 yang besar.. weird kan.. [kali kena tebang kali.. then, dorang tanam lalang] HAHA!

*aku bangun awal okaii.. semngat ne mau pegi module.. jam6.30 am, me and all my team members of DPP cepat2 la bsiap.. [teda mekap2 ahh.. tp taruh foundation & eyeliner sket ja  :D.. nama pun DPP - always mau cantik].. then jalan kaki turun tu tangga DPIM.. pagi2 suda exercise mau kasi fit badan.. * actually kami ne showed off ja.. pa, ingat kami ne slalu pi kelas pakai heels, mekap tebal2, bgaya sakan macam model kat tv tu lembik2 ka semua.. plz la ! [gedik lagi].. well, sebab kami sakit hati kena cakap lembik and selalu control lawa.. kami sebenarnya mahu bha pakai heels panjat bukit ! :D *joke

*sampai ja dekat makmal, well... semua pn buat la keja sdri.. pendek kan story.. kami kena bg kumpulan.. aduu.. ada la beberapa kawan yg terpisah masuk grup lain.. tapi still united la kami ne.. *yai... then, kami start dari bukit dekat cluster C joo.. naaa... d sna la masuk hutan... bukan alang2 punya halangan.. punya sadis! kalau ada monyet yang hidup di sana, dia pun surrender bha.. dia mau bgayut dari satu pokok ke satu pokok yang lain pun pandai terlanggar pokok bha.. bayangkan la betapa susahnya [faiez ! jangan gedik bole ka..?]dahla baru lepas hujan.. kami start journey dengan mulut yang bising.. * dalam hati, nanti bila suda jauh berjalan, pandai la senyap semua tu.. 

*betapa bangganya aku kami semua ne saling tulung menulung *yai, minta puji lagi c faiez ne... besa la.. masuk hutan.. kena la tulung2 bha.. surang2 ko sna, sesat jua nanti.. aku tak tahu brapa jam perjalanan kami sampai puncak.. tapi view dia.. fuh~ lawa ging.. nampak lagi tu UiTM.. bukan setakat UiTM, 1Borneo, UMS, POLI pun kau nampak dari puncak tu tau.. *kau mampu..?

*bila mau turun, kami kena bagi tugasan bawa urang sakit dan pesakitnya ialah AKU.. mentang2 la aku kurus dan paling ringan.. kesian kawan2 aku kena usung aku.. betul, aku kesian sangat but aku impress gila dengan teamwork kami.. punya curam tu bukit mahu kena angkat pengusung.. tahan hati jak aku tau... takut aku tergelungsur ke bawah ka.. Nauzubillah.. seram okaii! but, everything is just fine... Tahniah gurls DPP and DIA..

*then, abis tugasan tu.. kami sambung balik journey kami keluar hutan.. aku rasa lagi susa mau keluar daripada mendaki ne.. turun bukit, licin.. mengelungsur ja kami semua.. macam main dekat waterworld tun fuad tu.. hujung2 journey memang kami semua penat ne.. tak larat suda semua.. tapi aku heran, mulut kami ne tak pandai penat.. ada seja cerita bha.. [besa la DPP.. communication are important in our industry bha... ]

kami sampai dalam jam2 pm la juga.. memang penat.. kaki aku pun sakit ne.. tegang ja aku rasa.. pepun, memang experience paling best, dahsyat, cool and semua la.. tapi bez tak bermakna aku mau naik lagi.. cukup la skali... :D

p/s : thanx to all DPPian.. i love uollz.. 

No comments:

Post a Comment