Tuesday, January 24, 2012

Alasan Seorang Teman Wanita

24th of January 2012

kamu ada girlfriend or boyfriend kan ? semua pun ada . i know . tapi bagi yang tiada , jangan kecewa atau sedih . Pasti Allah SWT merancang jodoh yang paling terbaik buat korang :) . Hanya usaha dan tawakal jaa .

Aku mau cerita pasal seorang teman wanita yang selalu tak pedulikan teman lelaki dia . Senang cerita aku kasi gelar tu teman wanita gadis and tu lelaki , LELAKI laa kan . HAHA !

Couple ne bercinta start high skul lagi . Mula2 bahagia , ala . besa la bila mula bercinta . semua indah indah macam bed time story tu . cerita sang putera dan puteri dia . hari hari call berjam jam tak ingat dunia . makanya soalan yang ditanya sama seja . "dah makan ?" "dah mandi ke belum ?" "tengok tv ke ?" and macam macam soalan yang sama setiap hari . paling sengal kalau kena tanya " awak awak, awak tengah buat apa tu ?" macam ko mau shoot ja kan couple gitu . suda tau bcalling . tengah bcalling la kan . tanya lagi . tapi apa boleh buat . couple cinta mati kunun macam Mumtaz Mahal sama Shah Jahan . eee ! meremang aku . padahal , tiap tiap hari jumpa juga kat skula . tanya macam setahun tak jumpa .

balik sama cerita asal , sekali dorang pun alhamdullillah la dapat masuk pi universiti . tapi yang bikin susah mau sebut ucapan syukur tu bila dorang dapat lain lain tempat . yang gadis ne pun menanges bagai nak rak sebab berjauhan sama chenta hati dia . then , dorang pun start lagi bcalling sambil cur heart [curah perasaan] . yang LELAKI ne steady ja . dia cakap stakat pi belajar ja . bukan tak dapat jumpa selamanya . tapi biasalah hati seorang wanita . tidak seampuh mana . pasti air mata jadi senjata utama . macam macam laa dia janji tak kan curang laa , setia la , kau sentiasa di hati ku laa , kau lelaki terakhir laa and macam macam laa yang bikin meremang tengkuk aku mau meneruskan tulisan ne .

kemudian , sebulan duduk d universiti . masih lagi bersayang and aku rindu kau , kau rindu aku . then , sampai la setengah tahun . ok masih cuma jarang contact sebab masing - masing busy banyak assignment . tapi masih juga tu i love u and u love me . mana boleh tinggal . couple cinta mati kan . then masuk satu tahun , jarang jarang suda mahu sayang sayang . i love u lagi laa susa mau dengar . kenapa jadi gitu , gara gara c Gadis . bila c lelaki call , dia malas mau angkat . bila lelaki tu mau end call and then cakap I LOVE U untuk c Gadis macam selalu , tu gadis diam diam tiada balasan . dengan tiba tiba lelaki tu dengar bunyi tutttt tutttt tuttt tanpa sempat membuat kiraan 1 2 3 . bila c Gadis online , tu lelaki call , dia angkat tu panggilan . angkat ! mesti angkat punya . tapi dia diam diam juga tidak mau cakap . berabis dia tumpukan sepenuh perhatian sama lappy dia . macam bf baru suda tu lappy . just kasi eya eya ja apa c lelaki cakap . langsung dia tak peduli tu boyfriend dia ne . mana suda janji sehidup semati lautan panas sanggup ku redahi ? mana suda aku cinta kau and kau cinta aku ? c Gadis tak ingat lagi ka sama chenta hati dia ? Tapi selalu dia cur heart di pesbuk cakap tak dapat fokus time belajar asyik teringat boyfie dia . tapi gaya dia sangat laa berlawanan dengan apa yang dia cakap .

kenapa dia jadi macam tu ? dia curang ? tak ! tidak pula dia curang . masih juga berpegang janji yang beri geli mau sehidup semati tu . busy ? ada pula masa online pi baca status orang kat pesbuk daripada baca buku and buat soalan exam pass year . kenapa ? kenapaa yaa ? sampai laa satu hari dorang bergaduh . gaduh yang gila gila punya laa sampai tu sos cili di pi minum buat macam air cola *joke . dorang gaduh sebab cakap dah tak sehaluan lagi . dah tak da lagi cinta mati . heiii ! dulu bukan main lagi mau berenang kuak lentang tu lautan api . tapi sekarang apa jadi ? c lelaki tanya kenapa gadis jadi macam tu . tapi biasalah c gadis tunjukkan keayuan dia walaupun ketika bergaduh . malas mau cakap kenapa dia jadi begitu . disalahkan pula tu lelaki adalah . cakap tu lelaki langsung tak take care pasal dia . busy memanjang dengan assignment . siap suruh tu lelaki kahwin lagi dengan assignment and suruh assignment tu beranakan untuk dia . fuh~ akhirat sungguh statement c Gadis !

mula mula c lelaki steady masih . jantan kunun kan . masih lagi bertahan walaupun ada air mata sikit bergenang tapi masih cool juga . sayang sama c Gadis punya pasal . dia tetap sayang c Gadis walaupun gadis tu mau buang dari hidup dia . runsing ne dia siang dan malam . sampai dorang dua dua ne meletup abis .

kenapa c Gadis jadi macam tu ?

Dear Mr.Zulfazly :

*aku tahu aku tidak peduli kau call aku , sampai aku kasi biar tu handphone kasi rekod missed call beratus ratus panggilan dari kau sebab , aku tak mampu nak tahan rindu dengar suara ko . sebab tu aku tak peduli handphone aku supaya aku tak angkat panggilan dari kau sebab aku takut aku kalah dengan kerinduan aku .

*aku selalu biar kau tidur dulu tanpa ucapan sweet dream sebab aku tak mahu aku mimpikan kau dan setelah aku bangun dan sedar , itu hanya laa sekadar mimpi . bukan realiti .

*aku selalu tak bercakap bila kau call time aku tengah online sebab aku tak mahu terlalu fikirkan ko bila aku buat sesuatu yang aku suka . sebab masa aku terlalu penuh dengan memikirkan ko .even di kelas . aku tak tahu apa yang aku belajar hanya sebab aku terfikirkan kau seja .

*aku tau setiap hari aku akan marah marah marah dan marah tanpa bosan supaya ko kurang bercakap . sebab suara kau mampu mebuatkan hati aku untuk menangis .

aku tau perangai aku ne sungguh annoying . tapi ko tak pernah ungkit or bosan dengan sikap aku .

terima kasih :D

dan aku minta maaf .

p/s : tulunglaaa . aku tengah nangis ne dan hindari dari berfeeling jiwang kerana aku sangat benci perasaan tu .

ko tidak hensem , ko tidak segak mahupun sematt tapi hati ko paling MENAWAN  :D

No comments:

Post a Comment