Wednesday, July 17, 2013

Cara Nak Pujuk Wanita Merajuk

Okay. This entry very rare sekali aku selalu cerita
Just want to share with all man out there how to tackle back your girl's heart.
 Bukan apa, aku tau ada sebilangan lelaki ne less gentlemen, romantic or in other word is 'kayu' sikit
Jangan marah ahh wahai kaum Adam. 
Boyfriend aku pun kayu gila babbsssss okay. 
Kadang - kadang aku pulak yang bagi tips kat dia macam mana nak pujuk aku kalau tengah merajuk.
 Ada ke patut ?? 
Langsung tiada inisiatif untuk berusaha sendiri. 
Hope dia baca ne entry then dia tau macam mana nak pujuk aku pasne. 
Hewhewhew :D
ouh yaaa, aku share pics dia pujuk aku dulu.
padan muka ko !


Tanda - tanda Wanita MERAJUK...

1. DIAM / SILENCE

Boyfriend aku paling gelabah kalau aku dah start diam.
Rasanya semua boyfriend - boyfriend di dunia ne pun akan gelabah kalau girlfriend dorang mogok bercakap.
Bagus - bagus dah dikurniakan mulut tu cakap la kan.
Selalunya wanita ne kalau dah diam tandanya dorang protes, tak puas hati, sengal, sakit hati, menyampah dan sebagainya la.
Bukan DIAM tandanya SETUJU yaa..
Itu hanya time merisik okay !



2. MUKA MASAM / MURAM

Asam jawa pun tiada semasam macam muka gf yang tengah merajuk ne.
So, kena bagi mandi dengan air gula supaya dorang ne jadi manis sikit bila senyum.
*So, mesti huduh la tu kalau aku tengah merajuk?*


3.  TAKDA APA - APA / HMMMMMM.....

Ne quote feveret untuk wanita - wanita yang tengah merajuk dengan bf dorang. 
In my case, selalunya kena marah la bf aku tu
padan muka dia.
But mostly dia ne banyak tanya, so aku just answer 'hmmmm'..
Lagi panjang 'hmmm' tu menunjukkan betapa merajuknya aku kat dia.
hahahaha ! Joke !


CARA - CARA NAK MENAMBAT HATI WANITA ANDA YANG MERAJUK TU !

Leceh juga kan nak pujuk pompuan yang merajuk ne. 
Kadang - kadang aku pun busan asyik nak merajuk jaaa..
Kalau bf tu romantik takpa la juga kalau nak merajuk..
Kalau bf 'kayu' sikit, terpaksa la pujuk diri sendiri.
Hmmmmm... (Merajuk la ne)

1. MINTA MAAF

Opkos la minta maaf kan. 
Takkan minta kiss.
Nak kena lempang kot kalau kiss kiss ne.
Minta maaf yang paling tulus lagi ikhlas..
Tapi selalu pompuan kalau bf dia dah asyik buat salah seja, rasanya kalau minta maaf cara biasa - biasa dah tak berapa efektif.
So, aku bagi cara baru untuk minta maaf..

Saya LUNCAI.....
Kat awak, RAPEAH...


Korang send pic secara urutan macam ne.

Confirm gf korang terharu kot (Kalau terharu la)
*Makasih MR. ZULFAZLY, aku guna pic ko jadi sample kat blog ne okay*
Time bf aku send macam ne tak la terharu sangat sebab aku yang suruh dia buat macam ne..
Busan la asyik minta maaf main sms ja..
Sekarang kita minta maaf main mms pulak :D



2. BAWA GF KE TEMPAT DIA SUKA

Kalau gf korang tu suka shopping complex, bawa dorang pi sana..
Kasi hadap dengan baju - baju, aksesori, seluar, beg yang ada kat shopping complex tu..
Mana tau hati dia cair and lega sikit pergi tempat fevret dia.
Kan ? Kan ? Kan ?


3. BUAT KEJUTAN

Banyak jenis kejutan yang korang boleh bagi kat awek korang tu..
Make sure kejutan tu yang korang tak pernah buat la..
Mungkin tiket round trip pergi LONDON...
Or, baucar membeli - belah di butik GUESS..
Boleh juga KERETA LAMBORGHINI....
Hehehe ! Kopak kopak !

Tak semestinya nak bagi tu semua but kalau mampu, amat la digalakkan.. :D
Cis, material girl betul..
Apa kata buat cara old skool sikit..
Tulis surat minta maaf then korang send pi pos masuk dalam peti surat rumah dia ka..
Romantik apa, kan ?

Taruh la pic muka cute korang tu dalam surat..
Aku jamin, mesti awek korang senyum dari pagi sampai subuh baca surat korang.
Silap hari bulan, pi tandas pun bawa surat korang tu...
Perempuan ne hati lembut sikit, sebab kalau buat cara macam ne agak lain dari yang lain.
Kalau aku kena pujuk cara macam ne pun bole cair.
Yang paling penting ialah SAVE BUDGET !


4. BELIKAN BARANG YANG PALING DIA SUKA

Ini confirm the most effective way !!!!
Rasanya bagi makanan / minuman feveret dia adalah terbaik kot..
Yala, kalau dia paling suka rantai, takkan tiap kali merajuk nak kena beli rantai kot..
Bagus couple dengan kucing..
Kan ???


Tapi kalau gf korang sayangkan korang, salah macam mana pun dia tetap maafkan korang..
Cuma, kena la cari cara nak tambat hati dorang balik kan..
Good luck bro !

Klik link bawah ne for couple yang nak tips untuk jaga relationship dorang supaya boringg :)
Have a nice reading pepol :D

Click this link if you interested to read about Cara Jaga Couple Relationship Supaya Tak Boring



p/s: kalau aku merajuk, aku suruh dia belikan air chocolate ice blend. Sebab air tu sejuk, dapat sejukkan hati aku yang tengah panas ! 


2 comments:

  1. setuju dgn awk..ssh betul dpt pasangan yg xbleh guna inisiatif sdri nak pjuk..pelik betul..xphm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai :)

      Yup, memang tak paham kan dengan lelaki yang tak pndai nak cari inisiatif nak pujuk kita kalau tgh merajuk.. tapi selagi dia masih sayangkan kita okay la tu.. mungkin bole tegur dia.. cakap je kalau awak merajuk, apa patut dia buat.. tak payah segan.. biasa la kadang2 lelaki tu susah sikit nak paham perempuan.. kan ? hehe! Good luck for your relationship dear :D

      Delete